Costumer Relationship Management er for alle

håndtryk

Customer relationship management system  – også bedre kendt som CRM system – er et sted, hvor du kan opbevare både intern data og informationer omkring dine nuværende eller potentielle kunder.

Relationsstyring, kundekontakt, databasemarkedsføring, kundekontakt system, sælgerstyring, kundehåndtering. Kært barn har mange navne, men som titlen antyder.  Er CRM systemer for alle. Alle virksomheder, der gerne vil holde et tæt bånd til sine kunder og gennem relationsmarkedsføring genere omsætning og overskud. Uanset om du er multinational virksomhed med hundredvis af kunder og organisatoriske berøringsflader, eller om du er lille selvstændig malermester kan et CRM-system spare dig tid, gøre kunderne mere tilbøjelige til at vælge dig som leverandør, og trimme der interne kommunikation i din virksomhed.

Kunstig intelligens har endnu ikke – om end det nok skal komme – taget overfor mennesker på afgørende områder inden for kommunikation og med brugen af og arbejdet med kunderelation.

Med et CRM-system kan du samle alle informationer – eksplicitte og implicitte, al kommunikation, private oplysninger som interesser, præferencer, fødselsdage, familieære forhold osv. som er gode at have ved hånden for at få kunden til at føle sig værdsat, speciel og tilpas i en salgssituation.

Hos https://skyviewcrm.dk/ kan du komme i besiddelse af et effektivt og overskueligt CRM-system, til at effektivisere sin relationsmarkedsføring og kvaliteten af kundekontaktet. Det vil med stor sandsynlighed lette kundehånteringsopgaven og gøre videndeling om kunderne mere tidssvarende og intuitivt end et klassisk excel-ark.

håndtryk

Som lille enkeltmandsvirksomhed kan du måske have held med at have oplysningerne sirligt sat op i dit excel-ark, og kan ganske givet selv finde rundt i dit system. Men hvordan vil du gøre den dag du glædeligvis er nødt til at hyre mand nr. 2, 3, og 4. Så vil det kræve tid at strømline den måde oplysningerne bliver tilføjet, prioteret og grundigheden i tilføjelsen af oplysninger. En anden udfordring kan også være vurderingen af informationers vigtighed. Oplysning Y om kunden kan være af yderst vigtig karakter for den ene sælger under fodhandlingen mens den for den anden sælger er fuldstændig ligegyldig. Hvis sælger 2 ikke har tilføjet denne oplysning og sælger 1 får fat i kunden, men uden oplysningen, vil resultatet blive: ikke salg! En situation som du gerne vil undgå, fordi den er sindssygt ærgerlig og frustrerende, fordi den kunne have været undgået med kommunikation og forståelse for brugen af et CRM-system.

Et CRM system er vigtigt

Det er vigtigt at alle medarbejdere forstår vigtigheden af et velfungerende CRM system, da det kan give uovertrufne gode resultater.

Med et CRM-system er der rigtig gode muligheder for at huske alt du skal vide om kunden og et rigtig godt fundament at bygge en tæt relation med fremtidig omsætning og salg på. Ved at være godt forberedt til et møde med kunden med en masse viden i rygsækken om personen du sidder overfor, viser du seriøsitet, og at du ønsker at skabe tæt relation til vedkommende og firmaet bag.

Som stor koncern bør et CRM-systemet ved en integreret del af marketing-strategien og ansigtet udadtil forstået på den måde at med et velfungerende CRM-system kan du sende signaler til kunderne, at du forstår dem, er oprigtigt interesserede og ønsker at skabe tætte relationer – til gavn for begge parter.